Op dinsdag 29 juli 2025 hebben we 68 inwoners een brief verstuurd over het vernieuwen van hun document (paspoort of identiteitskaart). Deze brieven zijn per ongeluk dubbelzijdig afgedrukt. Hierdoor is er op de achterkant een tweede brief terecht gekomen die bestemd was voor iemand anders uit de gemeente. Deze tweede brief is dus niet bij de juiste persoon bezorgd.
De persoonsgegevens op de achterkant van de brief zijn niet voor de ontvanger bestemd, dit noem je ook wel een datalek. We vinden het heel vervelend dat dit is gebeurd.
Het gaat om de volgende persoonsgegevens:
- Naam, adres en woonplaats (NAW)
- Het nummer van het document
- De vervaldatum van het document
Zodra we op de hoogte waren van deze fout, is er direct actie ondernomen om de oorzaak te achterhalen. Het datalek is gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). Vanzelfsprekend zijn we aan de slag gegaan met het aanscherpen van de interne procedures om herhaling te voorkomen. De inwoners om wie het gaat hebben hierover inmiddels bericht ontvangen en krijgen op korte termijn een brief waarin staat wat zij nu het beste kunnen doen.